
Wereldwijd hebben consumenten vorig jaar bijna 5 miljard euro besteed aan Fairtrade producten. Dit is een stijging van 12% ten opzichte van 2010.
In Nederland steeg de retailwaarde van Fairtrade producten in 2011 met 24%. Engeland kende in dat jaar een groei van 12%. Recent bij Fairtrade aangesloten landen als Zuid-Afrika en Zuid-Korea lieten ook indrukwekkende verkoopcijfers zien.
De groei in verkoop van Fairtrade producten vond in alle belangrijke categorieën plaats: koffie met 12%, cacao met 14%, bananen 9%, suiker 9%, thee 8% en bloemen 11%.
In 2011 steeg het aantal Fairtrade gecertificeerde producentenorganisaties naar 991. Fairtrade producten komen inmiddels uit 66 landen inclusief nieuwkomers als Libanon en Oezbekistan.
augustus 12th, 2012 om 14:04
Helemaal super. We gaan voor de 100% 🙂
september 6th, 2012 om 23:55
ER is hoop, hoop, hoop!
We kunnen alleen maar hopen dat die producten ook echt fair zijn. Maar alleszins zijn ze beter dan de gewone oneerljke producten.
Bedankt, HappyNews, om dit te laten weten!