Het op één na grootste sportkledingmerk ter wereld, Adidas, belooft dat de hele productieketen vanaf 2020 geheel gifvrij is. Deze beslissing volgt op de publicatie van het Greenpeace rapport ‘Dirty Laundry’, waaruit bleek dat de productie voor grote merken als Adidas, Nike en Puma het milieu vervuilt. De kledingfabrieken in China lozen giftige stoffen, die [...]
Lees verder...
Mensen met een zuinige auto van de zaak houden toch hun belastingvoordelen. Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft dat woensdag gezegd in een interview met tijdschrift Autoweek. ”Wie na 1 juli 2012 een nieuwe zuinige auto gaat rijden, houdt de lage bijtelling gedurende de normale leasetermijn”, aldus Weekers. ”Wie voor die datum een zuinige leaseauto heeft, [...]
Lees verder...
De Duitse autofabrikant Volkswagen wil de komende twee jaar bijna een miljard euro investeren in duurzame energie. Dat schrijft de Financial Times Deutschland vrijdag op basis van bronnen dichtbij het bedrijf. Volkswagen wil investeren in een windmolenpark op zee en onderhandelt met 4 bedrijven in de sector om tegen het eind van het jaar tot [...]
Lees verder...30. augustus 2011
Yoghurt met probiotica zou helpen je darmflora te bevorderen, wetenschappers menen nu dat het ook een depressie zou helpen te behandelen. In het verleden brachten onderzoekers al stressgerelateerde psychiatrische stoornissen in verband met de stoornissen in de darmen. Daarom gaven wetenschappers muizen bacteriën die al van nature in ons spijsverteringsstelsel zitten. Tijdens het experiment werden [...]
Lees verder...
In de afgelopen week zijn diverse staartblauwtjes in Nederland waargenomen en gefotografeerd. De laatste waarneming van deze vlindersoort dateerde uit 1933. De verwachting is dat deze vlinder zich blijvend hier zal vestigen. De laatste waarneming van het staartblauwtje dateert van bijna tachtig jaar geleden, maar nu is hij terug. Het werd al verwacht, want in [...]
Lees verder...
Goed nieuws voor chocoladeliefhebbers. Pure chocolade is niet alleen erg lekker, het blijkt wederom dat het ook goed is voor je gezondheid. Volgens onderzoekers aan de universiteit van Harvard zou cacao de bloeddruk en het cholesterolgehalte verlagen en tegelijkertijd de kans op diabetes aanzienlijk verkleinen. De onderzoekers namen 21 verschillende studies over de effecten van [...]
Lees verder...29. augustus 2011
De eerste zes maanden van dit jaar zijn voor de bouwsector aanzienlijk beter verlopen dan dezelfde periode een jaar eerder. De omzet viel 6% hoger uit. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal bureau voor de Statistiek. Vorig jaar daalde omzet nog met 9%. Vooral de bouwers van tunnels, wegen en spoorwegen deden goede zaken. [...]
Lees verder...
De oude Maya cultuur uit Mexico en Guatemala heeft prachtige kennis achtergelaten over de sterren en de kalender. Omdat wij van HappyNews ook graag de eenheid met de natuur willen herstellen, plaatsen we hier, in samenwerking met Maya Tzolkin, om de 13 dagen een nieuwe Wavespell. Elke dag heeft een eigen energie gebaseerd op een [...]
Lees verder...26. augustus 2011
Koeling van kantoren en andere gebouwen is goed mogelijk door middel van verdamping van zeewater. Dat blijkt uit een proef met een experimentele koelinstallatie in Dolfinarium Harderwijk, aldus innovatieplatform Agentschap NL van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie vrijdag. De proef in het Dolfinarium loopt sinds mei en de eerste resultaten wijzen op [...]
Lees verder...
Het aantal uitzenduren is in het tweede kwartaal voor de vijfde maal op rij gestegen. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Vooral de uitzenduren in de zogenoemde fase A, waaronder uitzendkrachten vallen die op contractbasis werken zonder regulier dienstverband, zijn toegenomen. De stijging bedroeg twee procent, tegenover vier [...]
Lees verder...
Astronomen hebben op circa 4000 lichtjaar van de aarde een planeet ontdekt die uit diamant lijkt te bestaan. Dat schrijven zij in een artikel dat donderdag is verschenen in het wetenschappelijke tijdschrift Science. De onderzoekers hebben het bestaan en de eigenschappen van het hemellichaam afgeleid aan de hand van met telescopen waargenomen schommelingen in het [...]
Lees verder...
Als mensen de kans krijgen om elektrische auto’s voor langere tijd te testen, blijken ze opvallend positief. Alle testpersonen die een jaar lang met een elektrische auto reden in het kader van een Amerikaanse studie, zijn positief over de overstap. De Universiteit California Davis in de VS ondervroeg 450 testpersonen die gedurende een jaar met [...]
Lees verder...
De Nederlandse hotels, restaurants, cafés en snackbars hebben de omzet in het tweede kwartaal van dit jaar fors zien toenemen. De horeca behaalde 6,6 procent meer omzet dan een jaar eerder. Dit is het tweede kwartaal op rij dat de omzet meer dan 6 procent steeg, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) [...]
Lees verder...
31. augustus 2011