Het is officieel: chips zijn de grootste dikmaker. Wie zich geregeld te buiten gaat aan een zakje, heeft het meest kans om in de loop der jaren extra kilo’s bij te kweken, aldus een Harvard-onderzoek. Daarentegen vermageren mensen die geregeld yoghurt, fruit, groenten, noten en volkorenproducten eten. Terwijl een heleboel mensen zich onderwerpen aan diëten [...]
Lees verder...
Het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie is in juni gestegen tot een recordniveau, dat maakte het toonaangevende onderzoeksinstituut Ifo vrijdag bekend. De index die het vertrouwen meet, kwam uit op een stand van 114,5 punten vergeleken met 114,2 punten in mei. Dat is het hoogste punt sinds de Duitse hereniging. Economen rekenden op [...]
Lees verder...
Regelmatig aardbeien eten is een zegen voor de gezondheid. Dat blijkt uit een studie van Spaanse en Italiaanse onderzoekers. Wederom wordt het gunstige effect van aardbeien op het menselijke gestel is aangetoond. Eerdere onderzoeken toonden al aan dat deze heerlijke vruchten ook goed zijn voor de hersenen. Om tot hun conclusies te komen lieten de [...]
Lees verder...
24. juni 2011
(1)